Şencan, İ. (2024). Bilgi becerileri. ÜNİ101 Üniversite Yaşamına Giriş, Söyleşiler, 19 Eylül 2024, Hacettepe Üniversitesi.
Şencan, İ. (2024). Tez yazım teknikleri ve bilimsel araştırma yöntemleri eğitimi, 5 Eylül 2024. Kamu Denetçiliği Kurumu, Ankara.
Şencan, İ. (2023). Rosenfeld, L., Morville, P. & Arango, J. (2015). Information architecture: For the web and beyond. O’Reilly Media Inc. ISBN 978-1-491-91168-6 [kitap değerlendirmesi]. Türk Kütüphaneciliği, 37(2), 143-148. https://doi.org/10.24146/tk.1266656
Şencan, İ. (2023). Bilgi doğrulama yöntem ve araçları. HÜ BBY Yaz Semineri, 22-23 Haziran 2023, Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
Şencan, İ. (2023). Dijital okuryazarlık. Öğretmenler için dijital okuryazarlık semineri, 24 Mart 2023, Ankara Türk Telekom Sosyal Bilimler Lisesi.
Şencan, İ. (2022). Haber okuryazarlığı. HÜ BBY Yaz Semineri, 16-17 Haziran 2022, Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
Şencan, İ. (2022). Fact-checking platforms and services. ESSENTIAL Project training of trainers on news literacy, April 6, 2022, UPI–ljudska univerza Žalec, Žalec, Slovenia.
Şencan, İ. (2022). Verification tools and techniques. ESSENTIAL Project training of trainers on news literacy, April 6, 2022, UPI–ljudska univerza Žalec, Žalec, Slovenia.
Şencan, İ. (2022). Managing filters. ESSENTIAL Project training of trainers on news literacy, April 6, 2022, UPI–ljudska univerza Žalec, Žalec, Slovenia.
Şencan, İ. (2022). Yanlış bilgi farkındalığı ve halk kütüphaneleri. 58. Kütüphane Haftası, 1 Nisan 2022, Heybeliada Halk Kütüphanesi, İstanbul (çevrimiçi).
Şencan, İ. (2020). Akademik sahtelikler. Başkent Üniversitesi Psikoloji Bölümü Kış Okulu X, 31 Ocak 2020, Başkent Üniversitesi. (sunuş)
Şencan, İ. (2019). Haber okuryazarlığı. BBY Yaz Semineri, 24-28 Haziran 2019, Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
Şencan, İ. (2018). Haber okuryazarlığı eğitimi (toplam yedi modül). 31 Ekim-12 Aralık 2018 tarihleri arasında HÜ BBY birinci sınıf öğrencileri için verilen haber okuryazarlığı eğitimi.
Şencan, İ. (2018). Haber okuryazarlığı eğitimi (toplam altı modül). 23 Mart-4 Mayıs 2018 tarihleri arasında HÜ BBY birinci sınıf öğrencileri için verilen haber okuryazarlığı eğitimi.
Şencan, İ. (2017). Ya "Sahte"yse? [editoryal]. Türk Kütüphaneciliği, 31(4), 445-448. doi: 10.24146/tkd.2017.20 (pdf)
Şencan, İ. (2016). Bilimsel yayınlarda kaynak gösterme, tablo ve şekil oluşturma kuralları. Forum: Türk Kütüphaneciliği'nde Yeni Bir Dönemeç, 15 Nisan 2016, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yüzüncü Yıl Salonu. (sunuş)
Şencan, İ. (2015). Bilimsel yayınlarda kaynak gösterme ve gönderme yapma [editoryal]. Türk Kütüphaneciliği, 29(3), 389-390. (pdf)